Blogg om SEO & Digital Marknadsföring

Här samlar Topdog våra guider, videos och annan information om digital marknadsföring, sökmotoroptimering, content och hur man lyckas  på internet.

  • Föreläsning i Sökmotoroptimering – Lär dig SEO av proffsen
    Christian Rudolf
    december 29, 2013

    Föreläsning i Sökmotoroptimering – Lär dig SEO av proffsen

    Sökmotoroptimeringen växer så det knakar. Branschen omsätter 2,3 miljarder SEK i Sverige och är den stora snackisen inom digital marknadsföring. Det är lätt att förstå varför: Det fungerar. En av Nordens mest erfarna personer inom området, Christian Rudolf, ger dig, i föreläsningsform, möjligheten att ta del av SEO-världen och hur proffsen gör och tänker.
  • Pressmeddelande: Christian Rudolf utsedd till domare för EUROpean SEARCH AWARDS 2014
    Christian Rudolf
    december 19, 2013

    Pressmeddelande: Christian Rudolf utsedd till domare för EUROpean SEARCH AWARDS 2014

    Prisutdelningar inom en bransch är ett tydligt tecken på att man har en stark ställning på världsmarknaden. TopDogs VD, Christian Rudolf, blev ett givet val i domarpanelen när det ska avgöras vilka företag som är bäst på sökmotoroptimering i Europa. Tävlingen hålls för tredje året i rad i Reykjavik på Island.
  • Pressrelease: F.d. SEO-chef på Betsson startar byrå för sökmotoroptimering
    Christian Rudolf
    november 28, 2013

    Pressrelease: F.d. SEO-chef på Betsson startar byrå för sökmotoroptimering

    Betsson är ett av de stora företag som idag arbetar mycket med sökmotoroptimering. Christan Rudolf, som tills alldeles nyss varit SEO-chef på Betsson, har nu tagit ett ytterligare steg i karriären och grundat TopDog, företaget som vill ge stora företag möjligheten att synas på ett bra sätt i Google.
  • Topdog Sökmotoroptimering Snabbt Förklarat
    Christian Rudolf
    november 24, 2013

    Topdog Sökmotoroptimering Snabbt Förklarat

    Det må vara så att SEO för de flesta är ett okänt begrepp. TopDog vill göra något åt det, och här kan du hitta en kort och enkel förklaring som på ett övergripande sätt förklarar vad SEO och sökmotoroptimering faktiskt innebär.
  • Sju sätt att hantera Googles "not provided"
    Christian Rudolf
    november 24, 2013

    Sju sätt att hantera Googles "not provided"

    Google utvecklas hela tiden, vilket betyder att SEO-företag måste hänga med i svängarna. Googles rådata har tidigare varit ett bra sätt att mäta effekten av sökmotoroptimering, men efter krypteringsarbeten är den inte lika effektiv. Här ger jag dig sju tips om vad man kan göra istället.